ANKARA – BHA Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından hazırlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 11 Ekim 2026 tarihli Resmî Gazete’de yayımlandı. Elektronik tebligat zorunluluğu genişletilirken, kapsama giren ve henüz sisteme kayıtlı olmayan mükelleflerin 30 Kasım 2026‘ya kadar başvurularını tamamlaması gerekiyor.
596 sıra numaralı tebliğe göre, kurumlar vergisi mükellefleri ile ticari, zirai ve mesleki kazançları nedeniyle gerçek usulde vergilendirilen gelir vergisi mükellefleri elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olacak. Kollektif ve adi komandit şirketler de zorunluluk kapsamında bulunuyor.
Elektronik tebligat başvuruları için son tarih 30 Kasım
Yeni düzenleme kapsamında elektronik tebligat sistemine dâhil olması gereken ancak henüz kayıt yaptırmamış mükelleflere, tebliğin yayımlandığı ayı izleyen ayın sonuna kadar süre tanındı. Buna göre, söz konusu mükelleflerin 30 Kasım 2026 tarihine kadar sisteme kayıtlarını tamamlaması gerekiyor.
Tebliğin yayımlanmasının ardından yeni mükellefiyet tesis ettirenler ise işe başlama tarihini takip eden 15 gün içerisinde elektronik tebligat sistemine dâhil olacak.
Başvurular dijital ortamdan yapılabilecek
Mükellefler, elektronik tebligat sistemine Dijital Vergi Dairesi üzerinden veya ilgili vergi dairesine başvurarak kayıt yaptırabilecek. Dijital ortamda yapılan başvurularda e-posta veya kısa mesaj doğrulamasıyla aktivasyon tamamlanacak. Elektronik tebligatlara Dijital Vergi Dairesi ve e-Devlet Kapısı üzerinden erişilebilecek.
Elektronik tebligatlar beşinci günün sonunda geçerli sayılacak
Düzenlemeye göre, elektronik imzalı tebligat evrakı, elektronik tebligat sistemine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda muhatabına tebliğ edilmiş sayılacak. Mükellefler, cep telefonu veya e-posta adreslerine bilgilendirme mesajı gönderilmesini talep edebilecek. Ancak bilgilendirme mesajının ulaşmaması, tebligatın geçerliliğini veya yasal süreleri etkilemeyecek.
Bazı kişiler zorunluluk dışında tutuldu
Tebliğde, yüzde 90 ve üzerinde engellilik oranı bulunan kişiler ile 18 yaşını doldurmamış gerçek kişiler için belirli şartlarla istisna getirildi. Ayrıca elektronik tebligat sistemine kayıtlı 65 yaşını doldurmuş kişilerin, başvurmaları hâlinde sistemden çıkabilmesine imkân tanındı.
Mevcut kullanıcılar yeniden başvurmayacak
1 Temmuz 2026’dan önce elektronik tebligat sistemine dâhil olanların yeniden başvuru yapmasına gerek olmayacak. Bu kişiler mevcut kullanıcı kodu ve şifreleriyle sistemi kullanmaya devam edebilecek. Tebliğle 2015 yılında yayımlanan 456 sıra numaralı Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği yürürlükten kaldırılırken, yeni düzenleme yayımlandığı gün yürürlüğe girdi.
Kaynak: BHA Ekonomi











